Zmiana danych abonenta

Każdy abonent posiada prawa i obowiązki wynikające z posiadania domeny. Wszelkie czynności związane z zarządzaniem domeną wykonuje się za pośrednictwem operatora. Zmiana danych abonenta jest również wykonywana poprzez autoryzowany panel administracyjny. W zależności od przyczyny procedura zmiany danych może się różnić.

Zmiana danych abonenta może być wynikiem:

  1. Cesji domeny, kiedy własność domeny zostaje przeniesiona z jednego podmiotu na drugi, na przykład z firmy na osobę fizyczną (lub odwrotnie) w wyniku transakcji sprzedaży/kupna, wymiany, odstąpienia. Zmiany danych abonenta wówczas wymagają wszystkie informacje umieszczane na dokumentach księgowych (PESEL, NIP, Regon). W celu dokonania zmiany danych abonenta należy wysłać wiadomość do administratora ze swojego autoryzowanego panelu administracyjnego. Wiadomość powinna zawierać dokładne i pełne informacje na temat aktualizacji danych. Więcej na temat cesji przeczytasz tutaj. Administrator zastrzega sobie, że w niejasnych przypadkach dla potwierdzenia wiarygodności danych będzie wymagał przesłania wiadomości z załączonym skanem wniosku o zmianę danych abonenta.
  2. Zmiany autoryzowanego adresu abonenta, wówczas wymagane jest wysłanie wiadomości email do administratora z załączonym wypełnionym wnioskiem o zmianę danych. W zależności od kategorii podmiotu załącznik powinien posiadać: podpis abonenta domeny i kopię dokumentu tożsamości w przypadku osoby fizycznej, lub podpis reprezentanta firmy i pieczątkę firmy w przypadku przedsiębiorcy, albo podpisy wszystkich wspólników spółki cywilnej i kopię aktualnej umowy spółki, gdy abonentem jest spółka, lub w sytuacji, gdy abonentem domeny jest urząd, instytucja, organizacja państwowa załącznik podpisuje osoba upoważniona do reprezentowania danej jednostki. Zmiana autoryzowanego adresu na inny zawsze wymaga potwierdzenia na starym adresie e mail.
  3. Aktualizacji danych abonenta, w sytuacji, kiedy podmiot zostaje ten sam, nie zmienia się PESEL, NIP), a zmianie ulega imię i nazwisko, bądź przypisany adres. Aktualizację można wykonać samodzielnie korzystając z dostępnej opcji w panelu abonenta Zaloguj się.

Bezpieczeństwo danych abonenta.

Bez względu na to, czy abonentem jest osoba fizyczna, czy prawna naszym priorytetem jest dbanie o bezpieczeństwo danych zgodnie z ogólnie przyjętym standardem ochrony danych osobowych. Wszystkie usługi i opcje oferowane przez nasz serwis zapewniają najwyższy standard bezpieczeństwa. Każdy nowy abonent korzystający z naszych usług dostaje informację na temat przetwarzania danych osobowych oraz zatwierdza politykę prywatności. Nasz serwis przetwarza dostarczane dane osobowe jedynie w celu zrealizowania usług, jakie oferuje. Zgodnie z umową z Rejestrem dane są umieszczane w bazie WHOIS, która dostarcza informacji o właścicielu domeny zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami internetu. W przypadku zaznaczenia w bazie statusu osoby fizycznej osobowe dane identyfikacyjne nie zostają upublicznione. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za działania osób trzecich. Serwis zastrzega sobie prawo do udostępnienia danych w przypadkach zastrzeżonych prawem. W przypadku dodatkowych pytań na temat zmiany danych abonenta domeny skontaktuj się z naszym działem pomocy.